Monday, October 27, 2008

A GPS receiver for PSP, my PSP can be connected to the satellites in the space above us!! WOO~~!!

allo guys.. pagi tadik aku ngan family aku (kecuali akak aku) gi midvalley.. kitorang breakfast kat killiney kopitiam.. then kitorang split.. mak aku ngan adik aku gi kamdar.. aku ngan ayah aku gi carik GPS receiver kat kedai game.. kedai game tuh located kat tingkat atas skali.. mula2 gi satu kedai game ni.. unfortunately takde plak GPS receiver.. then aku ngan ayah aku gi kedai game yang satu lagik.. alhamdulillah.. ada pon GPS receiver.. harga dia RM210.. nasib baik la ada jual kat kedai.. kalo tak kena order kat www.play-asia.com.. kena tunggu seminggu.. baru product tu sampai kat rumah.. GPS receiver ni adalah receiver yg paling murah pnah aku jumpa.. tapi korang kena ada PSP dulu!! barula korang dapat menikmati GPS dengan harga murah giler tuh..


camni la rupa PSP GPS receiver tuh..


cucuk je atas PSP..


lawa design dia.. simple & nice ;)


aku guna MapThis! untuk view map dan GPS tracking.. aku tak pasti ada software lain ke tak.. software ni free.. you guys boleh download software ni dari internet..


sekarang ni aku dah run software tuh, at first, MapThis! akan carik satellite yg available, MapThis! kena detect sekurang-kurangnyer tiga satellite.. baru la dia bleh track aku kat mana..


sekarang ni dia dah detect dua satellite.. tapi dua satellite tak cukup utk MapThis! track kedudukan aku.. MapThis! tak dapat detect banyak sebab aku kat dalam bilik.. so.. aku kena keluar rumah la.. jom keluar jom!! =)


tunggu... (that's my dad)


ok.. skarang dia dapat detect banyak satellite.. dia dapat detect 8 satellites! lagi banyak satellites dia dapat detect.. lagi bagus!


nampak tak cursor bentuk arrow color biru tuh? tu la kedudukan aku skang.. dan jugak kedudukan rumah aku.. kat bandar baru bangi jalan 4/3E.. =)

So memang puas hati la aku beli PSP ni.. bleh buat macam2.. nanti aku nak beli PSP car stand so that bleh lekat PSP aku kat cermin keta.. and also it's car adaptor.. nanti aku tulis post baru biler aku dah beli car stand tuh.. okla.. bye bye..